Elektrisch vliegen naar je vakantie

Elektrisch vliegen naar je vakantie zal over twee jaar al mogelijk zijn. MisterGreen start met de lease van elektrische vliegtuigen. Twee jaar geleden presenteerde de Duitse elektrische vliegtuigbouwer start-up ePlane het volledig elektrische vliegtuig: ePlane-One. In de ePlane-One passen zo’n 50 personen. MisterGreen begint met een vloot van drie elektrische vliegtuigen. Over twee jaar beginnen de eerste vluchten naar Londen, Parijs en Berlijn.

“We gaan onze elektrische vliegtuigen in deze eerste fase van 5 jaar verleasen aan enkele Europese luchtvaartmaatschappijen en alleen voor vluchten binnen Europa met minder dan 50 passagiers per vlucht. Welke luchtvaartmaatschappijen dit zijn, wordt maandag bekend gemaakt.”

Mark Schreurs van MisterGreen Electric Lease

Minder vervuiling

Net zoals het geval is bij elektrische auto’s zijn ook elektrische vliegtuigen goedkoper per kilometer. Een elektromotor heeft minder onderdelen dan een brandstofmotor waardoor deze minder onderhoud nodig heeft. Het onderhoud is tevens goedkoper. Daarnaast is elektriciteit goedkoper dan kerosine en gaat het vliegtuig langer mee dan vliegtuigen met een verbrandingsmotor.

MisterGreen heeft in Nederland 10 jaar ervaring met de lease van elektrische auto’s en is naast de vestiging in Amsterdam, ook internationaal vestigingen aan het openen. Inmiddels omvat de vloot zo’n 1.500 elektrische auto’s, voornamelijk Tesla’s. Nu vindt co-founder Mark Schreurs dat het tijd is voor elektrische vliegtuigen. De grootste drijfveer voor MisterGreen om deze stap te nemen is de impact op het milieu. Vliegtuigen zijn immers nog steeds één van de grootste vervuilers. Een grote stap die bijdraagt aan het voltooien van MisterGreen haar missie: MisterGreen rust niet tot het gebruik van fossiele brandstoffen voor mobiliteit de wereld uit is!

Over MisterGreen

MisterGreen rust niet tot het gebruik van fossiele brandstoffen voor mobiliteit de wereld uit is! Om dit te bereiken zijn we in 2008 gestart met onze missie: de transitie naar duurzame mobiliteit versnellen, door complete en betrouwbare leasecontracten aan te bieden. Zo verlagen we samen de impact op mens en milieu. Maar er is ook een economisch voordeel. Elektrisch rijden is namelijk een stuk goedkoper dan op benzine of diesel.

Wat doen we?

We maken elektrisch leasen toegankelijk en transparant. Bij MisterGreen kun je binnen 5 minuten vanaf je smartphone een nieuwe elektrische leaseauto bestellen. Zo maken wij het afsluiten van een leasecontract een prettig en overzichtelijk proces waarbij je zelf de controle behoudt. Via de online chat en onze slimme support omgeving heb je zelfs ‘s avonds en in het weekend toegang de klantenservice. Als klant van MisterGreen kies je niet alleen voor een elektrische auto, je kiest ook voor een duurzame partner in elektrisch leasen.

Waarom doen we dit?

Het negatieve effect van rijden op fossiele brandstoffen is iedere dag merkbaar. Onze kinderen groeien op in een wereld die hen vervuild is gegeven. Dit is het resultaat van een groeiende wereldeconomie geleid door grote energieconcerns als Shell, Exxon Mobil en BP. Samen kunnen wij dit stoppen door massaal over te stappen op elektrische auto’s. De techniek om te rijden op zonlicht en windenergie is voorhanden, laten we er gebruik van maken!