MisterGreen maakt Tesla met Full Self Driving extra aantrekkelijk

Amsterdam, 6 augustus 2020 – MisterGreen, de groenste leasemaatschappij van Nederland die uitsluitend volledig elektrische auto’s aanbiedt, introduceert een aantrekkelijke zomeractie. In de periode tot en met 31 augustus 2020 kan het leasecontract van een nieuwe Tesla Model 3 worden uitgebreid met het Full Self Driving meegroeimodel voor slechts € 30,- per maand.

Dankzij Tesla is elektrisch rijden nu mainstream geworden. De volgende stap is volledig autonoom rijden. Elke nieuwe Tesla wordt standaard al geleverd met geavanceerde hardware voor Autopilot-functies, waarmee semi-autonoom rijden mogelijk is. De toonaangevende Amerikaanse autobouwer is echter druk bezig met de ontwikkeling van technologie om de auto’s volledig autonoom te laten rijden.

Met behulp van software-updates ‘over the air’ worden de functionaliteiten voor autonoom rijden in de loop van de tijd steeds beter en uitgebreider. Om deze updates te kunnen ontvangen, moet de Tesla echter voorzien zijn van het softwarepakket Full Self Driving. Tesla vraagt momenteel € 7.500,- voor dit softwarepakket en speculeert dat de prijs van dit pakket zelfs hoger kan worden dan die van de auto zelf.

Bij MisterGreen kunnen klanten in de periode tot 31 augustus 2020 de Full Self Driving-functionaliteiten voor slechts € 30,- per maand toevoegen aan het leasecontract in een meegroeimodel. Daarmee is een nieuwe Tesla Model 3 met Full Self Driving Capability al te rijden vanaf € 629,- per maand, met een netto bijtelling vanaf € 139,- per maand. Als er nieuwe functionaliteiten worden uitgerold, verhoogt MisterGreen het leasebedrag. Zo begin je op een laag maandbedrag en groei je met de software mee. Je betaalt pas als de technologie echt toegevoegde waarde heeft.

Full Self Driving maakt gebruik van acht camera’s die 360˚ zicht rond de auto bieden met een bereik tot 250 meter. Twaalf ultrasone sensoren vullen dit beeld aan, wat zorgt voor een tweemaal grotere nauwkeurigheid. Een verbeterd radarsysteem aan de voorzijde biedt extra informatie over de omgeving via een eigen golflengte, ongehinderd door hevige regenval, stof of zelfs het voorliggende voertuig. Wie nu kiest voor Full Self Driving, profiteert op termijn van alle software-updates die doorgevoerd worden.

Uit onderzoek onder MisterGreen-klanten die in een Tesla rijden, blijkt dat 87% gelooft dat we binnen tien jaar volledig autonoom rondrijden. Het merendeel van die groep is ervan overtuigd dat dit binnen vijf jaar al mogelijk is. MisterGreen speelt hier nu op in, zodat klanten zo snel mogelijk autonoom rijden kunnen ervaren.

MisterGreen is in 2008 gestart met een duidelijke missie: de transitie naar duurzame mobiliteit versnellen door complete en betrouwbare leasecontracten voor elektrische auto's aan te bieden. Zo verlagen we samen de impact op mens en milieu. Maar er is ook een economisch voordeel: elektrisch rijden is namelijk een stuk voordeliger dan rijden op benzine of diesel.

Over MisterGreen

MisterGreen rust niet tot het gebruik van fossiele brandstoffen voor mobiliteit de wereld uit is! Om dit te bereiken zijn we in 2008 gestart met onze missie: de transitie naar duurzame mobiliteit versnellen, door complete en betrouwbare leasecontracten aan te bieden. Zo verlagen we samen de impact op mens en milieu. Maar er is ook een economisch voordeel. Elektrisch rijden is namelijk een stuk goedkoper dan op benzine of diesel.

Wat doen we?

We maken elektrisch leasen toegankelijk en transparant. Bij MisterGreen kun je binnen 5 minuten vanaf je smartphone een nieuwe elektrische leaseauto bestellen. Zo maken wij het afsluiten van een leasecontract een prettig en overzichtelijk proces waarbij je zelf de controle behoudt. Via de online chat en onze slimme support omgeving heb je zelfs ‘s avonds en in het weekend toegang de klantenservice. Als klant van MisterGreen kies je niet alleen voor een elektrische auto, je kiest ook voor een duurzame partner in elektrisch leasen.

Waarom doen we dit?

Het negatieve effect van rijden op fossiele brandstoffen is iedere dag merkbaar. Onze kinderen groeien op in een wereld die hen vervuild is gegeven. Dit is het resultaat van een groeiende wereldeconomie geleid door grote energieconcerns als Shell, Exxon Mobil en BP. Samen kunnen wij dit stoppen door massaal over te stappen op elektrische auto’s. De techniek om te rijden op zonlicht en windenergie is voorhanden, laten we er gebruik van maken!